………

Kenapa aku selalu kecewa .. kenapa aku selalu diuji dengan hati yang begini.. kenapa semua ini selalu berlaku kepadaku.. Ini adalah rasa hati yang lara.. dan dikecewakan…. persoalan yang timbul ini .. membuatkan kita tak redha dengan dugaan yang diberikan olehNYA kepada kita..

Tapi aku hanyalah hambaNYA…. yang dikurniakan hati.. dan perasaan..Kecewa aku kini lebih sengsara.. aku alami. Sememangnya aku pernah dikecewakan.. Tapi kali ini .. amat berat bagi aku.. kerana hati terlalu kasih dan ikhlas.. terhadapnya… Ianya datang bagaikan satu harapan pada aku.. satu kebahagian dan kecerian pada aku.. aku sungguh bahagian dan tenang .. Tapi iainya satu tamparan besar pada aku.. Aku ikhlas.. KAU sentiasa menduga aku.. YA ALLAH.

Perasaan itu kuat.. Tapi.. punyai dugaan terhebat. Terkubur sahaja kasih sayang itu begitu sahaja.. Aku fahami perasaan dan tanggungjawabnya.. dan aku hormati. Walaupun hati .. begitu terluka .. dan perit… Aku perlu bersabar … itu saja yang aku mampu lakukan…Setiap doa ku.. untuk menjauhkan hati ni.. makin kuat dan membuak – buak kasih aku padanya..

Biarlah apa yang orang nak berkata – kata pada aku.. Kita mempunyai hati dan perasaan masing2.. dan hanya aku yang memahami perasaan aku.. Ya ALLAH, berilah aku kekuatan .. sepertimana .. kekuatan yang KAU berikan kepadaku dalam aku menghadapai .. dugaan – dugaanku sebelum – sebelum ini.. insyallah.. Kalau jodohku kuat dengannya.. adalah jodohku.. kerana Tiada Daya dan Kuasa untuk Aku Menghalang ApaYang Telah ENGKAU Tetapkan.. dalam perjalanan hidupku ini..

Ye aku.. masih merindui dan menyayangi dirimu..